Publicerad:
Nu är det lätt att felanmäla eller lämna synpunkter
Vi erbjuder en gemensam e-tjänst för kommunens alla verksamheter. Här kan du göra felanmälan eller lämna beröm, klagomål, förslag samt övriga synpunkter. Du kan välja att vara anonym, men vill du ha återkoppling lämnar du dina kontaktuppgifter. Ditt ärende skickas till berörd verksamhet.
Vi arbetar för att alla som bor i och besöker vår kommun ska trivas. Som invånare har vi alla ett gemensamt ansvar – det innebär att du kan hjälpa till genom att göra oss uppmärksam på saker som vi kan behöva åtgärda.
Kontakta oss när något är fel eller när du har en synpunkt
Felanmälan – när du upptäcker något som är fel
Om du upptäcker ett fel eller en skada vill vi att du anmäler det till oss via vår e-tjänst. Det kan gälla kommunens gator, parker, lekplatser, vägbelysning, fastigheter, lokaler eller vatten.
Synpunkter och klagomål – när du vill hjälpa oss att bli bättre
Lämna beröm, klagomål, förslag till förbättringar eller andra synpunkter på våra verksamheter, tjänster och dagliga service. Det är värdefullt då det hjälper oss att utveckla och förbättra oss!
Läs mer om förslag, synpunkter och klagomål
- Skador och fel på kommunens gator, parker, lekplatser och vägbelysning.
- Skador och fel i kommunens lokaler och fastigheter.
- Skador och fel på kommunens vattenleverans.
Hur kan du kontakta oss?
Via e-tjänst
Ta helst kontakt via vår e-tjänst och ange fel och adress så tydligt du kan, det underlättar vårt arbete och gör att vi kan åtgärda ditt ärende snabbare. Felanmäl inte via Facebook eller till enskild persons telefon, mejl eller fax! Då kan din felanmälan bli liggande på grund av ledighet och sjukdom.
Via telefon
- Under kontorstid till Kundtjänst 0670-164 17 (ej kommunala fastigheter), telefontid 8 - 12.
- Kommunala fastigheter 0670-161 50.
- Efter kontorstid till SOS alarm 063-51 01 77.
Vad händer efter du skickat in?
Om du anger din mejladress får du automatiskt en bekräftelse på att din anmälan är registrerad. Väljer du att inte fylla i din mejladress får du ingen återkoppling.
Vi åtgärdar felen som anmäls olika snabbt beroende på hur allvarliga de är. Är det fara för liv eller egendom ger det högsta prioritet.
E-tjänst: Felanmälan och lämna synpunkter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Innehållsansvarig: Helen Löfgren-Larsson
Senast ändrad/granskad: