Exempel på digital annons med tre olika bilder som ”tänds” efter varandra.
Vid rekrytering finns möjlighet till annonsering i sociala och digitala medier. Här finns information om de olika alternativ vi kan erbjuda i samarbete med KSMG som kommunen har avtal med.
Alla lediga tjänster publiceras i Visma och visas på stromsund.se/jobb. De är även synliga i jobb-appen på kommunens officiella Facebooksida.
Den som har behov av att nå ut med ytterligare annonsering kan använda digitala kanaler. Digital marknadsföring gör det möjligt för oss att möta våra målgrupper där de befinner sig då allt fler idag lägger mer tid på att vara uppkopplade via datorer, plattor eller smarta mobiler.
Efter varje annonsering levererar KSMG statistik så det går att se räckvidden för annonsen.
Genom en banner-annons kan vi annonsera vårt budskap i digitala tidningar – både lokala, nationella och internationella. Det går även att annonsera på nischade webbsidor, i kontextbaserade artiklar (relevanta för målgruppen) samt valda hemsidor och bloggar. Vilka tidningar annonsen visas i kan variera då det är vart vald målgrupp läser sitt innehåll som styr var annonsen visas. Finns önskemål om specifika tidningar går det att ange vid bokningen.
Banner-annonsen är en klickbar bild med ett budskap. När man klickar på själva annonsen länkas man till vald webbsida för mer information.
Lärarpersonal Strömsunds kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Platsannons Region Västernorrland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Platsannons Region Kalmar län Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Antal veckor | Pris |
---|---|
Fyra veckors annonsering | 30.000 kronor |
Sex veckors annonsering | 60.000 kronor |
Åtta veckors annonsering | 90.000 kronor |
Facebooks nätverk är det största sociala mediet med över 7,55 miljoner användare i Sverige. 78 procent av alla som arbetar i Sverige använder sociala medier, 53 procent loggar in dagligen på Facebook. Facebook och Instagram är två av de sociala medier som har använts mest det senaste året och också de medier med högst daglig användning enligt Svenskarna och Internet 2021.
Vid annonsering på Facebooks nätverk visas annonsen på alla deras plattformar: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network.
Antal veckor | Pris |
---|---|
Två veckors annonsering | 8.500 kronor |
Tre veckors annonsering | 13.500 kronor |
Fyra veckors annonsering | 19.000 kronor |
Kampanj | Enligt offert KSMG |
Linkedin har fyra miljoner användare i Sverige. Bland de som arbetar har nära fyra av tio internetanvändare använt Linkedin under året. De flesta användarna är bland annat tjänstepersoner, högskoleutbildade och de i storstäder enligt Svenskarna och Internet 2021.
Linkedin är den enda plattformen där vi har möjlighet att annonsera utifrån kompetenser (skills) vi eftersöker på kandidaten. Både aktiva och passiva kandidater nås av annonseringen.
Antal veckor | Pris |
---|---|
30 dagars premiumannons (annonseras lokalt runt placeringsort, syns som rekommenderat jobb i flödet) | 6.000 kronor |
Två veckor spotlight jobs (annonseras nationellt) | 26.000 kronor |
Tre veckor spotlight jobs (annonseras nationellt) | 36.000 kronor |
Fyra veckor spotlight jobs (annonseras nationellt) | 46.000 kronor |
Kampanj | Enligt offert KSMG |
Ett exempel på hur det går att kombinera annonseringen i två digitala kanaler.
Antal veckor | Pris |
---|---|
Två veckor Facebook + 1 vecka Linkedin (till sista ansökningsdag på Linkedin) | 14.500 kronor |
Tre veckor Facebook + 1 vecka Linkedin | 19.500 kronor |
Fyra veckor Facebook + 1 vecka Linkedin | 25.000 kronor |
Snapchat har 3,3 miljoner användare i Sverige. Nästan fyra av tio av internetanvändarna åtta år eller äldre har använt Snapchat det senaste året och nära var fjärde har varit där dagligen. Det är i synnerhet två generationer som använder Snapchat mer än alla andra, 00-talisterna och 90-talisterna enligt Svenskarna och Internet 2021.
Antal veckor | Pris |
---|---|
Två veckors annonsering | 15.000 kronor |
Tre veckors annonsering | 22.500 kronor |
Fyra veckors annonsering | 30.000 kronor |
Tillsammans med Facebook och Instagram är Youtube det sociala medium som använts mest det senaste året. I målgruppen 16 år eller äldre är det åtta av tio som har använt Youtube under året och det dagliga användandet ligger på 32 procent. Youtube används mest av 00-talister och 90-talister enligt Svenskarna och Internet 2021.
Genom annonsering på Youtube kan vi annonsera vårt budskap i rörligt format med målstyrningsmöjligheter likt Facebook. Målstyrningen går på branscher, intressen och beteenden. För denna typ av annonsering dyker annonsen även upp i kontexter kopplat till ämnet.
Antal veckor | Pris |
---|---|
Två veckors annonsering | 15.000 kronor |
Tre veckors annonsering | 20.000 kronor |
Fyra veckors annonsering | 30.000 kronor |
Når målgruppen 18 till 25 år. Tiktok har precis öppnat för annonsering. KSMG rekommenderar främst plattformen för
Antal veckor | Pris |
---|---|
Två veckors annonsering | 15.000 kronor |
Tre veckors annonsering | 20.000 kronor |
Fyra veckors annonsering | 30.000 kronor |
Är du intresserad av att köpa en digital annons och funderar på vad som är lämpligt, kontakta kommunikatör.
Det finns även möjlighet för kommunens kommunikatörer att dela tjänster via kommunens jobb-app på Facebook. De visas då som ett vanligt inlägg på sidan, det kostar ingenting. Önskar du ett sådant inlägg, kontakta kommunikatör.
Se exempel på utseende:
Observera att dokumentet inte uppfyller kraven på tillgänglighet.
KSMG House of Employer Branding är ett konsultföretag som Strömsunds kommun har samarbete med gällande jobb-appen på det officiella Facebook-kontot.
De hjälper arbetsgivare och talanger att hitta och matcha varandra genom digitala strategier, Employer Branding, konceptutveckling, datastyrd annonsering och talent software.
Till KSMG:s webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Webbredaktionen
Box 500
833 24 Strömsund
Kontakta kommunen
0670-161 00 (växel)
Kontakta gärna
Senast ändrad/granskad: