På www.stromsund.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Google translate

X

Översätt sida

Använd Google Translate för att översätta webbplatsen. Strömsunds kommun tar inget ansvar för att översättningen blir korrekt.


Kvinna tittar på mobil.

Publicerad: 18 oktober 2019

Så gör du för att få information via sms

Om AVA-enheten behöver göra planerade eller akuta vattenavstängningar kan du som är folkbokförd i berört område få information om det via sms. För att det ska fungera är det viktigt att du kontrollerar att dina uppgifter stämmer.

För att våra sms om störningar i vattenleveransen ska nå fram till dig är det viktigt att du kontrollerar att rätt telefonnummer är kopplat till din adress.

Vem får våra sms?

De inom det aktuella området där störningarna uppstått som

  • är folkbokförda inom området
  • är minst 16 år
  • har ett mobilabonnemang.

Du som abonnent behöver inte göra något utan meddelandet skickas via systemet till dig som är berörd av exempelvis vattenavstängningen. Det är adressen som är kopplad till den telefon du får meddelanden till som är berörd av den eventuella störningen.

Läs mer viktig information om våra meddelanden via sms

Kontrollera dina uppgifter – få våra sms

Kontrollera att telefonnumren på din adress stämmer (kontantkortstelefoner och jobbmobiler är kanske inte kopplade till den fastighet du är berörd av). Tänk på att om du har ett fritidshus kan du även lägga till fritidshuset adress för att få sms som berör den fastigheten.

Här kan du kontrollera dina uppgifterlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kontakta oss

AVA-enheten

Box 500

833 24 Strömsund

0670-161 00 (växel)

Kontakta gärna

Senast ändrad/granskad: 18 oktober 2019